Este libro no está con nadie.
Ni va contra nadie. Va sólo contra el error de los hombres, inspirado por la
angustia de que ese error se repita un día, o de que a un error procedan
errores mayores. Y este libro, no estando con nadie, podría estar con todos. En
el anhelo de una España mejor coinciden el autor, el lector, el político y aun
aquel que execrará este libro. En cuanto al camino que podría llevar a España
hacia unos mejores destinos, la disparidad es ya evidente. El choque de ideales
obedece a una ley biológica en la vida de los pueblos. Anhela una España mejor
el que propugna un ideal de concordia y de evolución constructiva, y la anhela
el que mantiene una ideal de violencia y de reforma. Por una España mejor se
agitan el que puso en la tradición sus amores y el que los puso en un afán de
creación y de reconstrucción. España, empero, y los pueblos que no son España,
viven de la realidad y no del anhelo. Viven de lo que son y no de los que sus
hombres quisieran que fuesen. El anhelo que se frustra no es más que un sueño
que se perdió en la noche.
La vida passa com un
vent de tramuntana. Et fas gran i, sense voler, rememores temps passats. Penses
en la infància, en l’adolescència, en l’edat madura. Sense nostàlgia. Amb
curiositat. Busques aquells moments de la pel·lícula de la teva existència que
t’han quedat inscrits. I t’agafen ganes de posar-los negre sobre blanc, per a
la família, per als amics, per compartir. Explicats tal com van ser? Alguns
potser sí, d’altres modificats, transformats en relats més o menys quimèrics.
Aquí, aquests «moments» són els dels estius. A cada cicle un
espai, una mar diferent. I a cada bocí de mar un color determinat que pinta les
narracions de les tres etapes amb els seus tons i matisos particulars.
Tots els qui llegireu
aquest llibre teniu estius amagats que esperen ser escrits. Segur!
Neix a Barcelona el 1938. Escola Massana. Pintura i esmalts. Funda
amb Rosa Mascaró ”Urbart Equip” (1987) on ha treballat l’esmalt des de les
petites joies fins a grans formats en acer vitrificat per a arquitectura. Ex-alumna
de l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès. Organitza amb Clara Mir les
sessions literàries de “Poesia a la Carta” (2006). Ha escrit i publicat amb
Elisabeth Lazagabaster (Sis en Punt) (2017): “Converses inacabades amb Josep Garriga i Serra”. Des del 2008, forma
part del grup d’escriptura “Sis en Punt” amb el qual ha publicat el llibre de
contes col·lectiu “Vint-i-una camèlies i
un pessic de pols” (Ònix-2017).
A Cubelles, una vila que cerca
trobar-se a si mateixa, després del tancament de la central tèrmica, fruit dels
seus malsons de les darreres quatre dècades, unes estranyes desaparicions i
misterioses morts porten en Jacint, un ex-membre de Terra Lliure reinserit
després d'anys a la presó, a ajudar en la investigació dels fets al seu amic,
el cap de Policia Local, entre els dubtes que el frenen i l’empaiten a: l’amor,
l’arrel a la terra, l’amistat i l’honor.
Xavier Borrell
És escriptor i
gestor cultural, especialitzat en novel·la negra. Premiat en diferents
certàmens, ha publicat diverses novel·les: Amores Inciertos, El canto de la ira,
Mar en piedra, Casta Diva i el llibre de relats El baile de los negros.
Actualment,
dirigeix el web cultural Propera parada cultura i el programa de Ràdio Cubelles
Cubelles Noir Ràdio, és col·laborador del programa de Ràdio 3 (RNE) Todos somos
sospechosos i comissari del festival de Novel·la Negra Cubelles Noir.
L’any 2017 va
rebre el Premi Ciudadano Noir que lliura el festival Tenerife Noir als millors
divulgadors del gènere.
Agustí Argimon
Vicepresident del
Festival de Novel·la Negra del Garraf "Cubelles Noir" i President del
Jurat del Premi Cubelles Noir a la millor novel·la escrita per una dona en
llengua catalana. Lector de novel·la negra-criminal des de fa molts anys i
implicat en diferents moviments socials, en defensa de la llengua, la cultura i
la nació catalana.
Luis, enfermo mental crónico,
recibe una copiosa herencia a la muerte de su noble familia. A partir de ese
instante, su vida, y la de sus allegados más próximos, se transforma en un
auténtico infierno. Entre lo legado destaca la presencia de un pergamino que le
convierte en propietario exclusivo de la ermita de Torreciudad, centro
trascendental del OPUS DEI y el símbolo místico más preciado de la Orden.
Alguien, poseedor de un intelecto malévolo y, a la vez, privilegiado, anhela
conseguir obsesivamente ese documento sin que se conozcan sus verdaderas
intenciones. Para lograrlo, el anónimo psicópata pone en marcha un
desconcertante ritual, original, metódico y sangriento, donde, en una
trepidante cuenta atrás, crueles muertes se suceden concatenadas. La Unidad de
Criminalística de la Guardia Civil se ve obligada a solicitar la colaboración
de ANDREA PAXTON, prestigiosa catedrática en Neuropsiquiatría, capaz de
analizar el superdotado cerebro del asesino, según actúa, pero también la
mente enferma del heredero, que es el único que puede desvelar dónde se halla
oculto ese protocolo. En esta novela lo que parece no se corresponde en
absoluto con la realidad, y la intriga psicológica y el suspense están
presentes desde el primer capítulo hasta el último. El final de la trama no
deja a nadie indiferente…
Mariano Badía Buil
Nace en Estadilla (Huesca), 1957. Una vez finalizada su formación
académica, y tras licenciarse en Filosofía y Letras por la Universidad de
Zaragoza, donde cursó la especialidad en Arqueología, Prehistoria e Historia
Antigua, ha simultaneado sus actividades laborales de investigación, con
asiduas colaboraciones en prensa y radio. Este polifacético autor de aportaciones
en diferentes obras colectivas y de varios libros de gran éxito editorial, ha
sido reconocido con entusiasmo por público y crítica especializada, y
galardonado en la modalidad de relatos cortos, con prestigiosos premios
literarios de ámbito nacional.
Detective Privado, Criminalista, Científico Forense,
Arqueólogo, Historiador, Perito en Psicología Judicial, Locutor de Radio y
Profesor Universitario, Mariano Badía, con una narrativa excepcional, amena e
impactante, depurada técnica para escribir y brillante capacidad para imaginar,
nos brinda en este tomo su primera novela negra. Una atmósfera absorbente
engancha al lector hasta el último capítulo de este “thriller” sumamente
adictivo. Con esta sobrecogedora obra, plena de crípticas sorpresas, intriga
psicológica e ingenioso misterio, se consolida como uno de los más claros
valores aragoneses en alza de la narrativa de suspense actual.
La proposta del llibre és presentar i fer visible un
conjunt de dones que, cadascuna des de les seves possibilitats i àrees
d’influència, van optar pel reconeixement i la professionalitat.
El llibre mostra un retaule prou ampli de la societat
vendrellenca, ja que el treball d’investigació (hemeroteca, censos de població
i actes d’Ajuntament) abraça des de noies de la comarca que feien de minyones a
dones que es dedicaven a escriure.
La segona part del llibre tracta de la presència de Carme
Karr al Baix Penedès, una de les promotores principals del feminisme de
començaments del segle xx. El fet
que l’autora passés estius a Coma-ruga és d’una gran rellevància, perquè va
deixar dues impressions meravelloses de la platja: «Estiuenca» i «Platja».
Finalment, el llibre també remarca l’homenatge que l’any 1909 les feministes
van dedicar a Margarita Jorge, la mare del dramaturg Àngel Guimerà.
Neus Oliveras Samitier
Llicenciada en filologia anglesa i catalana, participa de
molt jove en activitats literàries com la revista Faig a Manresa, la seva ciutat natal. L’any 1974, guanya el premi
de contes Cavall Fort. Professora de
Literatura i Arts Escèniques a l’Institut Baix Penedès del Vendrell i creadora
de muntatges teatrals com L’oda infinita o
Espai buit i de projectes pedagògics
com 10 anys sense Maria-Mercè Marçal.
Autora de diferents itineraris: Joan
Perucho i Albinyana, Itinerari
literari pel Vendrell, i coautora de
La Barcelona de Guimerà i Ramon Ramon
i Vidales.
Des del 2002 coordina el Club de Lectura de la Biblioteca
Pública Terra Baixa.
Autora de nombrosos estudis literaris, exposicions i
literatura infantil, entre altres.
No había
necesidad de mirarlo dos veces para percibir en su plenitud aquel rostro tan atípico,
más cercano al de un aguilucho que al de una persona normal y corriente. En su
cara, todos los huesos pugnaban por hacerse notar, y algunos lo conseguían,
aunque el que con mayor abundancia lograba sobresalir tanto en su largueza como
en su indomable abultamiento era el apéndice nasal: ¡una prominente nariz
propiamente quevedesca!
Novela desenfadada
de entretenimiento.
Santiago Maestro
Terraza
Destacamos sus publicaciones y premios…
POESÍA: Cosas Mías, La tierra del sol
TEATRO: A la pata coja, Oposiciones para opositar,
Las Galletas del Amor ó ¡Cuídate la contractura, Pepe!, Los Costureros, A la
vejez, tontadas, De oficio, Justicia: un sueño de libertad, L’anella de Cal
Buffalà
NOVELA: ¡Poder, no hay quien pueda contigo!, Poder,
qui et pogués arreplegar!, Recias telas de araña, Juan de Lanuza IV Justicia de
Aragón, La verdadera historia de Pichorras en Pastriz, El vestíbulo del cielo
ANTOLOGÍAS: Relatos para el número 100, Escritores
Recónditos, Revista trébede
PREMIOS: A la pata coja Corral de Comedias Premio
Nacional de Almagro, Oposiciones para opositar Corral de Comedias Premio
Nacional de Almagro
Els Homes i Madones de Paratge de Lleida, com a promotora
cultural, i amb el suport dels Amics Unesco Lleida, lliuren aquest llibre a
tots els amants de la poesia. Una nova proposta de caràcter anual en el
panorama poètic, per donar veu a nous talents i que recull també altres veus més
expertes. Coincident en homenatge i commemoració de Gabriel Ferrater, de qui
recordem els 100 anys del seu naixement.
Aquest any el poemari es fa en benefici dels refugiats
d’Ucraïna.
El llibre recull els poemes d’una dotzena de poetes, i
inclou traduccions a l’anglès i a l’ucraïnès.
AAVV:
Roman Butkovskyy, Eduard
Miró i Saladrigas, Carme Cruelles Rosales, Roseta Jáuregui Curto, Nati Regàs
Pascual, Raquel Serra, Montse Ginestà, Manuel Tosca i López,
Nuria Pradas, Jaume Climent Oliveras, Joana Bagur Florit, Carme Romia i Agustí,
Sedacrof.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada