diumenge, 26 de juliol del 2020

























Carlos, escritor que pasa por un vacío creativo tras su divorcio, se pone en camino de la Ribera Alta del Ebro con la idea de descubrir la Ínsula Barataria, el espacio literario más universal jamás creado. Se aloja en una casa rural de la ribera regida por Caterina, una mujer "como nunca había conocido otra". Ella está casada y con la vida escindida, pero es incapaz de romper su matrimonio.

Ambos se entregan a un sólo amor en sueños imaginado que dará un nuevo rumbo a sus vidas.

Con una prosa elaborada, precisa y realista, esta novela describe el enamoramiento de dos personas adultas como una redención capaz de liberarlas  de anquilosadas ataduras sentimentales y convenciones sociales que coartan la libertad de elección.

También es una novela sobre la aventura de las relaciones humanas promovidas por la pasión carnal y el grado de compromiso al que la pareja protagonista llega movidos por la fuerza de los hechos.

La historia está estructurada siguiendo dos rutas sentimentales: por Zaragoza y por la Ribera Alta del Ebro, ambiente urbano y parajes naturales de fácil reconocimiento geográfico... En fin, paisajes de sueño donde se vive la historia de un grande y desesperado amor.


Pepe de Uña (Alburquerque, Badajoz), es autor de «Destierro» (Premio Felipe Trigo), «En el vientre del gran pez» (Premio Camilo José Cela), «Sonata de tinieblas» (Premio Carolina Coronado) y de los cuentos «Hospital de Nuestra Señora de Gracia» (1º Accésit de relatos de Zaragoza 1985), «Una perra gorda de pipas» (Premio Cuentos de Cine «El Verdugo»), «Blanco, rosado, clarete y tinto» (Premio de relatos  cortos sobre Gastronomía y Erotismo), «Chocolate de Piedra» (Premio Antonio Reyes Huerta). También es autor de «El crimen del cura de Val de San Martín», «Nariz de cuero», «Deshabitado», «Juan Pablo Bonet, las palabras del silencio», «Sábana Santa» o «El Duende de Zaragoza». Guionista por la escuela Oficial de Cine, diplomado en «Historia y estética de la Cinematografía» en la Cátedra de cine de la facultad de Filosofía y letras de la Universidad de Valladolid fue, hasta su prejubilación, Técnico de Imagen del Gobierno de Aragón.

Ahora, a las orillas del Ebro, libre de presiones críticas, ajeno a modas literarias, escribe novelas sentimentales: «Un viento extraño», «Aves de paso. Canfranc, estación internacional», «Tres frutos amargos!», «En busca de las sirenas», «Donde el círculo se cierra»...














  • Son cuentos para compartir.
  • Ayuda a tus hijos a gestionar las emociones y aprender en valores humanos.
  • Cuenta un cuento cada día.
  • Basado en el modelo de ecología emocional y adaptado para niños.
  • Lee con tus hijos y reflexionad juntos con la hoja de actividades del final.


Elena Miguel, médico especialista en Neumología, máster en Ecología Emocional y formadora en gestión del estrés con el programa Estrés-Less en la Fundació Àmbit. Enamorada de los libros y creativa, ha pasado mucho tiempo de su vida enfocada en la parte científica de su trabajo y vocación, para después retomar la pasión por la escritura y la ilustración que siempre había tenido, desde niña.

Colaboradora en proyectos sin ánimo de lucro en el Instituto de Investigación de la Fundació Àmbit Ecologia Emocional. Colaboradora como escritora e ilustradora en la obra titulada Un salto en el recuerdo para la recogida de fondos para la investigación del Alzheimer con la Fundació Alzheimer Catalunya. Ilustradora de la obra Esencias. Poemario de vida. Ilustradora del libro Paseando juntos por la vida. Dos historias, un bosque de emociones. Coautora del libro La conexión del círculo. Pintora con exposición anual colectiva en el Centro de Arte Can Negre de la ciudad de Sant Joan Despí (Barcelona).



























Viure, morir…
Què és primer i què és segon: vida i mort o mort i vida? Al capdavall, el que sabem del cert és que l’una en connexió amb l’altra fan moure planetes i estrelles, i creen energia, i que els éssers humans, entre molts altres éssers vius, en participen.
Per fer aquest llibre que presentem ens hem marcat un recorregut que té de tot menys el fet de ser una línia recta. Al contrari, voltem entre paraules i continguts i hi saltem i tot.
La nostra intenció ha estat plantejar una reflexió sobre el tema de la mort des de diversos punts de vista alhora, i per aquesta raó hem incorporat al contingut del llibre allò que com a lectors voldríem: que ens parlin de la mort no només sobre un punt de vista únic sinó que sigui un transitar entre la mitologia, la filosofia, el text de creació, les confidències de persones anònimes, la ciència, la vida quotidiana... Com si fos el resultat de la trobada d’uns amics de formació diferent però que reflexionen sobre un mateix tema.
Així, passem de la mitologia clàssica a la cultura popular, de l’evidència científica a les creences irracionals, i de la literatura contemporània als rituals tradicionals. I també hem necessitat poemes, narracions, refranys, cites literàries... Tot allò que forma part del nostre bagatge cultural i que gairebé mai es presenta junt.
La proposta, doncs, s’ha concretat creant un espai obert de reflexió que passa de la mitologia clàssica d’abans de Crist a la cultura actual.
És un llibre que pots obrir pel capítol o l’apartat que més et cridi l’atenció. Això permet una lectura sense condicionants. Cadascú podrà aturar-se en el que li interessa més però, molt difícilment, trobarà que ni un sol capítol no li desperta cap mena de curiositat.
Vivim una època força especialitzada, i potser els calaixos de sastre es miren de reüll. Nosaltres, però, hem buscat com a autors justament els calaixos i la barreja, la transversalitat i la interrelació de matèries i de coneixement.
I què en traurem, de la lectura? Tranquil·litat i coneixement. La tranquil·litat de saber que pertanyem a un cert ordre de les coses que entreteixeix el temps en què naixem, vivim i morim. I que la mateixa història de la humanitat, de la qual sens dubte formem part, inclou tants interrogants com els nostres de cada dia. Al seu torn, el coneixement, ja se sap, sempre fa de coixí a la incertesa del viure. I del morir.

Joan Soler i Amigó (Badalona, 1941) Pedagog i expert en cultura popular.

Autor d’una Mitologia catalana (Barcelona, Barcanova, 1990),Dones catalanes llegendàries (Barcelona, El Farell, 2010), La muntanya de lesrelíquies (Barcelona, Viena, 2013) o Les bruixes es pentinen, juntament amb Roser Pubill (Barcelona, Pòrtic, 2014).Ha estat el director de Tradicionari, una enciclopèdia de cultura popular, en 10 volums (Barcelona, Enciclopèdia Catalana, 2004-2008). L’any 2006 va rebre el Premi Nacional de Cultura Popular i el 2018 la Creu de Sant Jordi i el Premi Joan Coromines.

Roser Pubill i Porta (la Seu d’Urgell, 1952)Llicenciada en Filologia Romànica i DEA en Geografia Humana. La seva carrera professional s’ha desenvolupat com a editora a Enciclopèdia Catalana. Ha editat llibres com Gran geografia comarcal de Catalunya (1981-85), Geografia General dels Països Catalans (1992-96), Atles de la diversitat (2003), Tradicionari (2004-08)i l’Enciclopèdia de l’esport català (2012-14),entre d’altres.Ha publicat, amb Joan Soler,Les bruixes es pentinen (Barcelona, Pòrtic, 2014) i La bruixa Cadinella i el ball cerdà (la Seu d’Urgell, Edicions Salòria, 2017).

Núria G. Caldés (l’Hospitalet de Llobregat, 1958) Llicenciada en Geografia i Història Contemporània, va optar per la literatura i la plàstica alhora. En el camp editorial, és autora de contes infantils i ha escrit relats que han estat premiats en diversos certàmens literaris. Des de l’any 1989 ha anat exposant la seva obra plàstica i escultòrica. El 1995 va fundar l’empresa Reversible animacions, dedicada a la creació de productes culturals. El 2017 va publicar el recull de contes per adults La vida mana (Barcelona, Edicions Saldonar).




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada